söndag 22 april 2012

Snipp snipp!

Mishka med parabol
 Jaha, i fredags åkte klockspelet på Mishka, det vill säga han kastrerades. Jag lämnade in honom på morgonen på Blå Stjärnan och hämtade honom efter jobbet. Han var pigg och glad att se mig men väldigt besvärad av tratten runt huvudet som han nu måste ha i tio dagar. Stackars liten...

Åh, så skönt du kliar!
Jag hade Anna över på tjejkväll samma kväll och vi satt och försökte lista ut olika alternativ till tratten. Vi började googla och kom in på olika forum där folk tipsade om att klippa tröjor till katten av gamla tröjärmar, göra nackkrage av stoppade strumpor och jag fick även tipset av Susanne att sätta tratten som en kjol så han inte skulle komma åt skrevet men ändå vara "fri". Inget av detta funkade för Mishka, han bråkade av sig sakerna och tyckte att det mesta var en ny leksak. Så till slut fick jag ett vettigt tips på ett forum om att "våga vägra tratt". Det vill säga att helt enkelt strunta i tratten periodvis och ha koll så att katten inte slickade sig på såret. Jag har gjort så hela helgen och det har funkat jättebra. Så när jag är i samma rum eller om Mishka ligger och sover så slipper han tratten. Han mår bra av det och får sova bekvämt. Men på nätterna när vi inte kan ha koll på honom får han ha tratten på och när vi inte är i närheten. Då kommer han att stå ut den kommande veckan.

Skönare att sova utan tratt..
Jag har varit gräsänka under helgen för Per har varit uppe i norraste Norrland; Arjeplog, på ett Mästerkock event. Så, jag har haft Anna här på fredagen och Magda på lördagen. Magda skulle jobba på kvällen och jag som hade VAK:at hela dagen (Vård Av Katt) så var jag lite sugen att få komma ut en timme och dricka ett glas vin. Så jag följde med Magda till jobbet och fick samtidigt en liten lektion i Black Jack. Det var lite skönt och kul att komma ut och sen skyndade jag mig hem igen, innan det blev allt för sent och för att ta hand om Mishka.

Magda på jobbet

Black Jack!

Gött att få klä upp sig lite och ta ett glas vin

1 kommentar:

  1. Åh vad bra att det löste sig med tratten! Vinst för Mishka!

    SvaraRadera