måndag 9 april 2012

Laddat om

Lite vårtrött ännu..

Jag har verkligen fått chansen att ladda batterierna den här helgen. Jag har nästan gjort ingenting, om man bortser från i fredags då jag hjälpte en kompis att flytta. Kan ha varit den jobbigaste flytten jag varit med om. Det var bara ett flyttlass men den nya lägenheten var en vindsvåning, 4 våningar och ingen hiss.. oj oj, om jag hade träningsverk dagen därpå. Men det gick ändå, dem andra var mer tränade än mig.

På påskafton var jag hemma hos mamma på middag. Vi åt jättegod mat, drack några glas vin och i satt och babblade ett bra tag. När det började bli mörkt tog jag mig hemåt.

Vi Viet - Erik Dahlbergsgatan 20

Per var på spelkonventet Gothcon i hela två dagar men på söndagen hade vi en date-night. Middag och bio, enligt traditionen. Vi gick till en vietnamesisk restaurang i vasastan. Fantastisk god! Kan varm rekommendera Vi Viet. Redan innan vi fick in maten fanns alla goda tecken på att det skulle bli en smakupplevelse. Till att börja med sa servitrisen, som var supertrevligt, att det var hennes mamma som lagade maten. Sedan gav hon sina egna rekommendationer på menyn, sånt som hon själv tyckte om och gärna åt hemma. Sedan var det ett långbord som var bokat för en större familj, som sen visade sig vara en vietnamesisk familj. Om vietnameser själva vill äta där måste det vara bra och äkta vietnamesisk mat :) Och alla tecken visade rätt. Jag vill dit igen!

Färska vårrullar av rispapper med biff, räkor, risnudlar, färska grönsaker och örter

Crêpe med kyckling, räkor, färska grönsaker, örter, böngroddar och jordnötter
Sedan gick vi till bion för att se Mission Impossible 3. Men först: lösgodis! Jag har alltid mina favoriter när jag ska se på film: romerska bågar, sura cola-nappar, röda sura mattor, lakritsfiskar och sura blåa flaskor. Jag dras till choklad och sura saker när det kommer till godis, i alla fall när jag ska på bio.

Godis!

Filmen var riktigt  bra, fast jag inte hade sett de andra två filmerna. Michael Nyqvist gjorde ett jättebra jobb som bad-guy. Det blev dock lite lustigt i en scen där Michael skulle hålla ett tal på svenska, som samtidigt översattes av en kvinnoröst till engelska, som i sin tur textades på svenska.. Hehe, skulle man lyssna på honom, på den engelska rösten eller skulle man läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar