måndag 16 april 2012

Platt/Locktången Icurl från Babyliss

Babyliss Icurl - ca 450kr
Jag har fallit för trycket och köpt mig en plattång, som även kan locka håret. Jag har tidigare inte velat ha en plattång, dels för att jag har kunna få till rakt hår genom att enbart fön och borste, sen tycker jag inte att för rakt hår är så spännande på mig samt att mitt hår är så fint att en plattång skulle kunna bränna sönder det.
Rakt eller lockigt hår?

Men jag tycker det är fint med lockarna som man kan få till med en plattång och dessutom har jag haft lite problem vissa dagar att få ordning på min lugg. Så efter lite fundering så blev jag mer och mer sugen på en plattång som man även ska kunna locka håret med. Jag har hört mycket gott om Babyliss Icurl och köpte den på Elgiganten i veckan. Lockarna var lite svåra att få till i början men jag har nu efter lite övning och med hjälp av internet blivit bättre på att locka och hemligheten är att ha högsta värmen på, annars händer ingenting.



Luggen blir riktigt bra nu också och inte så "studsig" efter föningen (ser typ väldigt 80-tal ut ibland).

En matta för att skydda bordet från brännmärken ingår

Så, inför lördagens inflyttningsfest hos två vänner som precis har flyttat ihop provade jag en ny frisyr: spikrakt hår med ett knallrött läppstift. En elegant och klassisk look. Jag ser dock lite hård och kall ut. Fast till en vit och svartrandig klänning såg jag lite fransk ut :)
I vanliga fall vill jag har volym och stort hår när jag ska på fest men nu var det dags för något annat. Inte så illa, va?

Spikrakt hår och röda läppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar