måndag 26 mars 2012

Mästerkockbesök!

Oj oj oj.. denna helg har varit helt fantastisk! Både när det kommit till sällskapet, stämningen, drycken och maten. Vi har nämligen haft storbesök av Mästerkock-deltagarna! De som tyvärr inte kunde komma var Urban, Mirjam, Eva-Lott och Josephine. Mycket synd, jag hade gärna träffat dem med. Det har lagats mat i stjärnklass i vårt kök! Det blir svårt att toppa detta, kanske till vårt bröllop ;) Så mycket gott vi har ätit och jag är säker på att Per kommer återge exakt vad vi åt på sin blogg och dela med sig av recepten. Jag skulle kunna försöka beskriva hur maten kändes i munnen men det kommer bara att bli snuskigt ;) Vilket för övrigt är vad alla kockar har gemensam; snuskig humor.. Hehe..

Det var roligt att se dem laga mat utan tidspress, utan att begränsa råvarorna och ingen behövde lämna festen om maten inte blev perfekt :) Vilket den blev för övrigt! Och alla var jättetrevliga, verkligen alla! :) Det kändes nästan som om jag redan kände dem även fast jag inte träffat alla i verkligheten, en lustig känsla kan jag erkänna. Tack till alla som kom och för att jag fick lära känna er på riktigt. Ni är varmt välkomna igen!

Per förbereder plockmaten

Josfina, Lina och Sigrid gör förrätten

Hummer! Mumma!

Mys på balkongen <3

Go och glad norrlänning.. man kan vara sig själv för en stund

Marco hackar saker till huvudrätten

Patrik, Dennis, Wilhelm och Sigrid

Plockmat från Serbien, Asien och Amerika

Dags att servera förrätten

Långbordet är utdraget till max!

Fråga mig inte vad det är.. men gott var det!

Lina och Josefina :)

Grabbarna grus! Dennis, Marco och Mattias

Förrätt: Hummersoppa, pilgrimsmussla och palsernackpuré

Hugg in! Hell yeah!

Huvudrätt: Ossobucco och risotto Milanese
 
Det är kul med ett stort kök :)

Efterrätt: Vaniljkokta peron, hasselnötscreme, vispgrädde och ingefärachoklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar