söndag 18 mars 2012

IKEA och St Patricksday

I fredags tog jag bilen till jobbet för jag hade planer på att hälsa på Susanne i Stenungsund. Jag plockade upp Marina på vägen och sen satte vi fart mot kuststaden för en tjejkväll, bara jag, Marina, Susanne och lilla Cornelia. Massa tjejsnack, graviditetssnack och enligt traditionen åt vi cheesecake. Dock var det ett nytt recept den här gången som jag testade från Leilas bok "One more slice". Där i finns ett cheesecakesrecept där man blandar ena halvan av smeten med mörk choklad och espressokaffe. Det var nämligen så att det var min tur att ha med fika till fredagsfikat på jobbet och jag passade på att prova detta recept. Jag fick mycket beröm på jobbet och det blev en del kaka över som jag tog med till tjejkvällen. Mycket god var den!


Cheesecake - bild från recept.nu

Jag och Marina fick den stora äran att natta Cornelia och det gick hur smidigt som helst. Först på med pyjamasen, en godnattpuss till mamma och sen Marina och med nallen under armen bar jag in henne till sin säng och hon somna till lite musik från baby-monitorn. Längtar tills det är min tur att bli mamma.

På vägen hem plockade jag upp Per, brorsan och Linda som varit på kick-off och sedan spelkväll hemma hos en kollega till Per och brorsan. Det är så kul och skönt att ha bil! :)

IKEA HEMNES 899 kr
Lördag förmiddag och vi plockade åter igen upp brorsan och Linda hemma hos sig för att åka till IKEA. Vi var sjukt effektiva, bara en timme var vi där för vi visste precis vad vi skulle ha. Den här gången behövde vi köpa mer porslin och glas inför en middag nästa helg, för vi lär bli många. Samt slog vi äntligen till och köpte en ny byrå till hallen. Den vi hade förut var mitt gamla nattduksbord och den passade inte alls. Nu är det mycket finare!

Ny byrå i hallen - HEMNES 899kr

Mina hårsaker

Mitt smink - praktisk extralåda ovanpå!

Gamla byrån - Någon som vill ha den?

Passade på att köpa dessa skönheter också - YNGAREN set 99kr

Mmm, ett glas vitt :)
Lördagen var det ju St Patricksday och för att fira lite likt irländarna gick vi ut och åt middag. Vi gick tillsammans med brorsan, Linda och ett annat trevligt par till The Flying Scotsman på Avenyn. Denna icke-svenska högtid har blivit allt större, för på alla irländska, brittiska och skotska pubar i hela Göteborg var det fullsatt med berusade människor i gröna hattar och ett Guinnessglas i handen. Men på The Flying Scotsman var det lugnare och det fanns plats för oss att äta. Senare blev vi fler för folk hörde av sig och kom för att göra oss sällskap efter att vi hade ätit. En jättetrevlig kväll och gör gärna om det.

Happy St Patricksday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar