måndag 28 november 2011

Första advent... första gången tillsammans

Detta är första gången som jag har ett riktigt hem att pynta i till första advent. Jag pyntade inte alls i min lilla etta, inga pengar, plats eller tid. Men nu har man både ett fint vardagsrum och kök att sätta upp julpynt i. Adventsljusstakar givetvis, en julstjärna i vardagsrummet, ljusslinga till balkongen och sedan gjorde jag lite egna arrangemang efter ett besök på IKEA. Per är mindre förtjust i silverljuset men tycker silverbollarna och skålen med stenarna är helt okej. Jag vill blanda lite mellan traditionellt julpynt och lite nytänkande dekoration. Julpynt behöver inte bara vara rött, grönt, tomtar, spets och mossa, det kan mer vara stämning, material och element som förknippas med jul. Jag valde band annat att använda stenar i kombination med silver och ljus. Sedan tycker jag personligen mer om silver än guld, guld kan ibland ge ett billigt uttryck. En julgran blir först till nästa år och jag vet precis vart den ska stå; i hörnet bredvid soffan. Jag längtar tills dess!















Denna julen firar jag hemma med mamma och det blir första gången som jag firar jul med en pojkvän. Tänk att det skulle ta tre förhållanden innan man kunde släpa hem en kille till julafton ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar