söndag 20 november 2011

Kissemiss!!

Nu är beslutet fattat! Efter att ha prata och övervägt länge om vi ska ha en katt eller ej så bestämde vi oss för någon månad sedan att vi gör det. Vi båda älskar katter och vill ha tillökning i vår lilla familj på två. Jag har alltid velat ha katt, vi hade det ett tag när jag var liten men då var jag för liten för att fatta att det var en levande varelse som man skulle vara snäll mot. Jag brukade stänga in vår katt Mia i garderoben, fråga mig inte varför för jag vet inte vad jag tänkte när jag var 5 år. Sedan hade vi katter ett tag när mamma och hennes man flyttade ihop, han hade två katter. De hette Nissan och Max och var underbara men en sommar försvann Max och vi förmodar att han blev påkörd. Nissan blev sjuk och var tvungna att avliva henne. Mycket tråkigt och jag grät. Jag tycker så mycket om djur och ser de som familjemedlemmar.

Jag och Per har nu letat runt på blocket.se ett tag samt frågat vänner och arbetskamrater om det finns någon som har eller ska ha kattungar. Lyckan fann vi på blocket.se, en annons med två flickkatter. Vi blev så förtjusta i bilden på de två systrarna och jag ringde ägaren genast. Samma vecka fick vi komma dit och titta på dem och vi båda gillade den ena flickan lite mer som var en aning lugnare än sin syster. Vi ska hämta henne vid Lucia då hon är lagom gammal för att lämna sin mamma.

Den ena är vår misse! Vet ej vem av dem på bilden

Vi har ägnat denna lördag åt att köpa allt som behövs; låda, reskorg, matskålar, klösbräda, leksaker och sand. Och vi har försökt komma fram till ett namn på henne också men inte kommit på något som känns helt rätt än, antar att vi gör det bäst när vi har henne här.

Vi måste kunna hämta henne i något, så hon känner sig trygg

Kattlåda med tak är ett måste!

Jättesöta matskålar

Ever Clean ska vara den bästa kattsanden enligt många vi pratat med
Jag längtar så och räknar dagarna. Jag har aldrig haft en kattunge utan bara vuxna katter, så detta ska bli speciellt. Jag vill att hon blir social och inte gömmer sig när vi får besök, att hon inte rivs och protesterar till exempel när vi ska klippa klorna och självklart att hon håller sig rumsren. En väluppfostrad katt men andra ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar