lördag 13 augusti 2011

So you think you can dance 8


Per har nästan sett alla säsonger av So you think you can dance, det har dock inte jag. Jag har råkat stöta på programmet då och då på burken när jag zappat men aldrig fastnat för det. Men denna säsongen, som går på kanal5 men som redan är slut i USA, såg jag och Per tillsammans alla avsnitten på datorn och det har varit riktigt underhållande. För er som följer showen på TV och inte vill veta vem som vinner ska inte läsa vidare, för jag kommer avslöja för mycket.

Enligt Per så är nivån på denna säsongen mycket högre än tidigare. Dansarna är helt otroligt skickliga, staka, viga och klarar av nästan alla dansstilar. Oavsett om deras personliga dansstil är broadwaoy, balett eller hiphop, så fixar de svåra dansstilar som quick-step, tango eller vals. Enligt domarna i tävlingen så har tjejerna varit extra bra detta år och sopat mattan med killarna. Min favorittjej har varit Melanie och som oväntat nog vann tävlingen. Hon är inte bara en otroligt skicklig dansare utan också en duktig skådespelare då hon lever sig in i karaktären hon spelar och förmedlar verkligen historien och budskapet i dansen. Både jag och Per blev tårögda av att se henne dansa.

Jag har plockat fram några av mina favoritdanser med henne och hennes
lika duktiga dansparter Marko, som kom på tredje plats.






Melanie    
Marko


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar