fredag 5 augusti 2011

Semester

Ohoj! Nu är det dags att blogga lite igen, jag har verkligen tagit semester från allt. Även om jag tycker att det är kul att blogga så har jag bara inte känt för det på ett tag, så då har jag låtit bli. Det får inte bli ett till måste i vardagen som stressar mig utan ett nöje. Vad har jag haft för mig då på min semester? Bland annat har jag ju varit gräsänka och passat på att ha tjejerna över på en taco- och filmkväll. Jättemysigt och gör gärna om det igen :) Det är så roligt att ha över folk nu när man har ett större och finare hem.

Taco!

Tjejkväll

Sedan har jag pysslat lite i lägenheten, bland annat hängt upp nya gardiner i sovrummet (lovar att det kommer ett inlägg om allt som hänt i lägenheten). Köpte de på Indiska som just nu har rea på massa saker, rekommenderar att gå dit. De gröna kostade 130kr styck och den lilla gröna kulan i mitten för 40kr vilket blev pricken över i :) De vita har jag fått av mamma.

Jag har planerat länge att hälsa på Anki så det gjorde jag under 3 dagar. Det var lika kul och trevligt att komma dit igen samt att det var skönt att se att de har det ganska bra nu, efter Viggo. Klart att det kommer ta tid för såren att läka men de kunde prata om honom och allt som hände utan att det var allt för jobbit. Får man prata om något tillräckligt många gånger så blir det till slut så avdramatiserat och terapeutiskt.

Vi grillade, trots det dåliga vädret, pratade i mängder, såg på film och gjorde något som var ut över det vanliga för mig: sköt med gevär. Både Anki och hennes fästman har jaktlicens samt tillgång till en skjutbana, så vi packade ner vapnen och åkte tid. Sjukt mycket flugor var det vid skjutbanan! Höll på bli tokig, men det var faktiskt kul att skjuta. Dock kände jag mig ändå lite rädd för man ska ha respekt för vapen, det kan bli förödande om något går fel. Svårt att sikta var det också. Men jag fick faktiskt ganska bra träffar, jag var 3 cirklar från mitten :D

Anki på skjutbanan

Ser jag tuff ut?

Sedan har jag varit en del hos mamma, hon har saknat mig trots att jag bor en hållplats från henne :P Var över på middag vid två tillfällen och det blev tacos igen ;) De hade besök av mammas mans syster med familj, så det var både hund och barn där. De hade nästan tänk att inte komma då SMHI hade sagt hela veckan att det skulle bli dåligt väder till helgen, men som tur var så var det varmt och fint hela helgen utom regn på söndagen. Men då regnade det ordentligt! Som om någon slog på en dusch över Göteborg.

blommor från mammas trädgård

Nu har jobbat i en veckan men det känns helt okej eftersom värmen äntligen har kommit! Så man kan gå i klänning och shorts till jobbet. I helgen som var åkte jag och en god vän till stranden och det var första gången för mig i år och för henne första gången på många år. Så gött! Lite D-vitamin och saltvatten gör gott för själen :) Vill åka dit mer! Varma sommarkramar på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar