fredag 30 januari 2015

Clean My Space

Prisa Youtube-gudarna! Jag har hittat en kanal som tar upp något som ligger mig varmt om hjärtat: Städning! Hur har jag kunnat missat detta? Jag blev så inspirerad att jag efter första klippet bestämde mig för att rensa städskåpet och se över vad som kan behövas köpas in. Hemligheten till en rolig städning (eller i alla fall mindre trist städning) är att ha bra städverktyg och ordning i sitt städskåp.
Melissa må prata på ett ganska inövat och teateraktigt sätt men det hon tar upp är intressant och tänkvärt. Hon tipsar om allt möjligt vad gäller hemmets hygien (och ibland även personlig hygien) och slår även hål på vissa myter. Hennes favoritverktyg till städningen är: bakpulver, vinäger, diskmedel, citron och desinfektionsmedel. Ganska miljövänliga saker, plus i kanten för det. Här är några av mina favoritklipp:






Andra Youtube-kanaler som jag följer och som jag vill tipsa om är: 


Jenna Marbels

Jag vet att jag har tipsat om henne förut men hon är värd att nämna igen :) 



Rebecca Robeson Design

Inredningskanal


Regular Ordinary Swedish Meal Time

Hur man lagar mat på ett svenskt och aggressivt sätt - swedish-style!

 

Crash Course

Dokumentärer och föreläsningar om allt möjligt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar