söndag 4 januari 2015

Skrivmaskinsmakeover

Gott nytt år alla! Jag har varit lite inaktiv på bloggen de senaste veckorna. Mycket för att jag har varit upptagen med jobb samt att jag försöker undvika sociala medier under jul och nyår för att istället vara närvarande och njuta av högtiden. Och det har jag gjort! :)

Men för att byta ämne; jag har äntligen färdigställt mitt loppis-fynd för 15 kr som jag kommer att använda på steampunk-lajvet som är om ca 3 veckor. Ironiskt nog så kostade färgen och materialet som jag använde mer än själva maskinen :)
Jag använde mig av svart sprayfärg och genomskinlig spraylackering från Panduro. Alla krumelurer och gulddekorationer är målade på frihand, den färgen också från Panduro. Innan jag skruvade isär hela maskinens delar så fotograferade jag alla skruvar och dess placering så att jag inte skulle glömma vart de satt. Detta visade sig vara ett smart drag när jag insåg hur många skruvar det handlade om.
Även om jag måste erkänna att jag är lite stolt över resultatet så måste jag samtidigt erkänna att man bör betrakta den lite på avstånd ;) De handmålade dekorationerna var pilliga att få till och ibland ser de lite barnsliga ut. Men men, det är min barnsliga maskin i så fall. Och den fungerar utmärkt också :) Ska blir riktigt kul att an vända den på lajvet.

Före



Under



Efter





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar