fredag 26 april 2013

Att vara tillfreds..

Jag insåg att jag den senaste tiden mest gjort inlägg som varit statusuppdateringar och vad jag har haft för mig på helgerna. Så jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg som mer berättar hur jag mår och hur livet ser ut just nu..

Jag är just nu otroligt tillfreds med livet. Jag är lycklig, lugn och trygg med tillvaron och mig själv. Saker flyter på i en harmoni och jag minns knappt hur livet var innan denna känsla. Man kan säga att jag har hittat mig själv... klyschigt, jag vet.. men det är så jag känner just nu.

Givetvis har Per en del med saken att göra men jag menar inte i den formen att han har förändrat mig eller "gjort mig lycklig". Man ska inte förlita sig på att någon annan människa ska göra dig lycklig, bara du kan göra dig själv lycklig och man måste välja att vara lycklig. Och jag väljer dagligen att vara lycklig med eller utan honom. Men helst med honom :) Och han har knappats försökt att förändra mig heller, snarare uppmuntrat mig att verkligen vara mig själv och vara trygg med det. 

Det jag försöker säga med allt det här är att jag har blivit trygg i mig själv och i vad jag vill med livet och jag ser fram emot en massa saker som kommer ske framöver.

Självklart hjälper det en att vara lycklig och trygg när man är i en relation där det finns harmoni, ömsesidig respekt, ödmjukhet, kärlek, humor och att faktiskt tycka om varandra precis som man är. Men menar jag absolut inte att lycka är lika med att vara i en kärleksrelation, snarare är det så att lycka är att ha en kärleksfull relation till sig själv. För även om jag skulle bli singel just nu (vilket jag inte ser skulle kunna ske, för allt är så bra) så skulle jag inte tillåta mig själv att tappa bort mig igen eller gå in i en relation där någon försöker förändra mig till någon som jag inte är. För jag tycker om mig själv nu :) Folk säger det alldeles för sällan, att de tycker om dem själva. Gör det!

Kort och gått så är livet bra. Jag är lycklig med mig själv och jag är lycklig med Per :)

All is well :)

1 kommentar: