tisdag 12 februari 2013

Tillbaka till skolbänken

Borås

Förra veckan fick jag besked om att jag har blivit antagen till distanskursen på Nordisk Designskolan i Borås. Så nu ska jag börja plugga på distans och samtidigt jobba heltid, vilket ska bli lite spännande och jag hoppas på att det inte blir för stressigt. Förut var det tvärt om; jag pluggade på heltid och jobbade på deltid.. Så jag borde fixa det här. Skillnaden är dock att jag inte hade ett hem att ta hand om då eftersom jag bodde hemma, men vi är ju ändå två ;)
Grafisk design är det jag ska plugga och det ska bli spännande! Igår fick jag min första uppgift och jag har två veckor på mig att lämna in den.
Jag pluggade media, grafisk design, film och foto i gymnasiet och har jobbat som AD-assistent på en reklamfirma men jag vill ändå utöka mina grafiska kunskaper till en eftergymnasial nivå. Jag kan redan dataprogrammen men jag saknar kunskaper om den kreativa processen och hur arbetet ska läggas upp. Från skiss till färdiga produkt så att säga. Det känns som rätt läge att göra det nu. Hoppas, hoppas att det går bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar