tisdag 14 juni 2011

Sommarfest med jobbet

Hotell, spa och kläder

Förra fredagen hade vi en sommarfest med jobbet ute i Nääs fabriker hotell och spa, några mil utanför Göteborg. Jag var den enda av de yngre på jobbet som kände till den svenska filmen "Tuppen" som är inspelad där. Den är gjord på 80-talet och Tjorven från Saltkråkan medverkar i filmen, fast där är hon självklar äldre. Jag minns en kärleksscen i filmen med henne och en ung Magnus Härenstam som gjorde att ens oskuldsfulla bild av henne som en liten jänta i hängselbyxor tvättades bort. Rolig film i alla fall.

Tuppen 1981

Fantastiskt fint var det där och jag gillar verkligen när man tar vara på gamla byggnader och rustar upp dem men låter dess charm leva kvar. Årets första dopp blev i den intilliggande sjön. Jag, ena chefen och tre kollegor var de enda som vågade sig i det kalla vattnet (och jag var den enda tjejen, hehe). Efter det kalla doppet sprang vi in till bastun och då kändes det väldigt frisk och skönt att man vågat sig i.

Kallt!
Sjön och bastu

Innan vi badade hade vi haft flera gruppövningar med en väldigt duktig sångpedagog. Först trodde vi att vi skulle sjunga i kör eller solo vilket inte alla var så pigga på, så många ställde sig efter väggarna i lokalen. Men vi blev positivt överraskade att det handlade mycket om enkla lekar där sång enbart var ett redskap. Jättekul och man lärde sig mycket om varandra. Det kändes i emellanåt som en sån där typisk jobb-grupp-övnings-grej som man hört talas om och skrattat åt, men faktum är att det var väldigt lärorikt och kul. Killen som höll i det hela har fler gruppövningar på andra håll i Göteborg som har med terapi, stress och avslappning att göra och jag är faktiskt lite nyfiken och sugen på att gå på det någon gång.

Baren
Öppen bar - bra eller dåligt?
Efter badet var det en sommardrink och sedan en trerättersmiddag med tre olika viner till varje rätt. Så... jag blev lite rund under fötterna. Jag försökte hålla tillbaka på drickande men mina kollegor var inte blyga, hetsade mig och sig själv och tids nog var vi alla lika påverkade. Jag brukar inte vilja dricka eller festa för mycket med kollegor då man tar risken att göra bort sig men det var ingen större risk! På detta kontoret är de väldigt avslappnade och de brukar festa tillsammans. Kick-offen i Dublin var ett minne.. Förr oss som minns vill säga ;)  Lång historia kort så fortsatte jag och mina närmaste kollegor att beställa från den baren och vi hade jätteroligt. Sedan bestämde vi oss att dra vidare i Göteborg. Två krogar senare, ytterligare några glas vin och tre timmar efter midnatt sitter jag på en spårvagn hem. SMS:ade Per på vägen att jag var på g och när jag drullade innanför dörren blev det ett besöka med huvudet i toalettstolen. Lika bra att få upp det mesta så att man kan somna utan att drömma konstiga och kallsvettiga drömmar. Lördagen spenderade jag i soffan med mitt täcke och tittade på komediserier på tv. En bra fest med andra ord ;)

1 kommentar: