måndag 27 juni 2011

Börjar varva ner...

Phu.. Lägenheten börjar blir i ordning och jag varva ner. Jag har varit så stressad och bara kört på med skygglapparna för att få flytten överstökad och faktum är att jag inte mått helt bra. Jag har sovit dåligt och känt mig stressad och orolig hela tiden. Jag tycker att det är rätt jobbigt att flytta, inte bara fysiskt utan mentalt. Jag har flyttat flera gånger i mitt liv och man tror att det blir bättre med tiden och att man vänjer sig men icke för mig. Det är lika emotionellt och sentimentalt varje gång. Man säger farväl till ett hem som man skapat minnen i och ska försöka få samma hemmakänsla i den nya lyan. Visserligen visste jag när jag bodde i min etta att det var temporärt och att jag till hösten ändå skulle flytta men det har varit MITT första egna hem. Plus att den nya lägenheten är ett stort steg för mig och Per, så det är klart att man är lite nervös och pirrig inför att man blir sambo för första gången. Men Per är en underbar sambo och pojkvän och han har förstått min oro och stress. Han har gjort sitt bästa för att lugna mig och få mig att trivas. Och nu när vi har ett fungerande hem och jag är lugn så kan vi börja rå om varandra. Ser fram emot fredagsmys, middagar med vänner och familj, film- och spelkvällar, fester och mycket mer. Det lär dröja till nästa flytt, blir nog om några år när vi blir fler ;)

Flickvännen "Mini" från Ikea. Obs! skruvar kan saknas

Vi firade ett år tillsammans igår och gick ut på restaurang. Vi räknar årsdagen från den första gång vi kysstes vilket var på midsommarafton 2010. Ack, så romantiskt! ;) För det var det..
Vi hade jättemysigt och åt god mat men vi förbjöd ämnet inredning under middagen. Det har varit för mycket av den varan nu och det har varit många vändor till Ikea och fler lär det bli. Istället pratade vi om hur sommaren kommer att bli och jag fattade beslutet att inte åka på Krigshjärta i år, vilket känns jättebra. Krigshjärta är ett grymt bra lajv och jag har åkt på nästan alla i kampanjen men jag tror att det blir en grej för mycket för mig i år. Jag känner enbart stress när jag tänker på alla förberedelser och då har jag förlorat glädjen, varför då åka? Jag älskar lajv men jag har inte ägnat lika mycket tid och energi åt det sen man fick ett hem att sköta, ett jobb att gå till, räkningar att betala och man prioriterar annat när man väl är ledig. Dessutom har det varit för mycket det här året, en stressig vår med övertid och magkatarr. Jag behöver semester och då göra ingenting. Inga fler projekt. Det enda lajv som jag ska på är Kampen i Ringen men där ska jag och Per jobba i köket precis som förra året. Det var jättekul sist och även om det låter som ett stort jobb att laga mat utomhus åt 200 pers så ser jag fram emot det.

Ett år tillsammans
Till helgen kommer pappa och hans fru och hälsar på. Det ska bli kul! De var här förra året också och vi hade skoj. Äntligen har man en riktig lya att visa upp också :D Jag och Per tänkte bjuda dem på middag här hemma. Samma helg kommer Pers svåger med en vän hit och bor hos oss då de ska på konsert i Göteborg. Så det blir full rulle i lägenheten vilket bara ska bli kul :)

Pappa och jag förra sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar