tisdag 17 maj 2011

Schlager 2011

Schlagerfestivalen var i helgen och jag har inte tittat på det sen i högstadiet. Jag tycker att det har blivit ett sånt jippo och har tappat sin charm. Jag minns en tid då man tittade på den svenska uttagningen och den europeiska finalen, två olika kvällar och det var allt. Och det räckte enligt mig. Det var spännande och kul att höra de olika bidragen, vissa på deras modersmål och några på engelska. Men nu är det delfinaler, andra chanser, debatter och en massa annat.. Inte min grej. Var inte schlagerfestivalen en välgörenhetsgala från början? Att samtalskostnaderna gick till rädda barnen eller nått. Minns jag fel? 

I vilket fall så blev jag och Per bjudna på en fest hem till två tjejer som har traditionen att titta på eurovision song contest med vänner och festa på äkta schlagervis. Det vill säga med glammiga kläder, glitter, bubbel och snacks. Det var riktigt kul! Vi fick alla poängsätta bidragen och diskuterade framträdanden. Dessutom fick man plocka fram det mest glittriga och överdådigaste man har i garderoben. Jag valde en rosa klänning som är väldigt vågig, min fjäderboa som jag köpte till en halloweenfest, mina diamantpumps som jag älskar just för att dem är för mycket (Per och brosan tycker är otroligt smaklösa) och mina senaste örhängen från Glitter. Allt köpt på rea! ;) Ser jag glammig ut?

Glamour och och bubbel

Love them!

Vackra men tunga
PS. Jag tycker inte rätt bidrag vann, tråkig låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar