fredag 24 juli 2015

Kontors-makeover

Det känns ju alltid lite trist att jobba när alla andra har semester. Men jag har ju redan haft 3 veckors semester och dessutom medeltidsveckan att se fram emot om bara en vecka (Jippi!). Men det kan finnas vissa fördelar att jobba under lågsäsong; man får chansen att göra saker på jobbet som man i vanliga fall inte hinner med. Exempelvis så passade jag på att rensa ur kylskåpet igår (Blä, det var ganska många matlådor som stod kvar och möglade). Man hinner rensa lite på datorn och gå igenom gamla filer.
Samt att jag blev väldigt inspirerade av ett klipp på Youtube från en av mina favoritkanaler: HOW TO: Live Your Style, där de tipsade om hur man kan få ordning och fint på sitt skrivbord. Så jag åkte till Backplan och Nordstan efter jobbet och köpte lite saker. Och nu är det så mysigt på mitt skrivbord. Jag menar, man spenderar ändå 8 h om dagen på jobbet så man kan ju kosta på sig lite och dekorera efter din stil och smak.



Här är resultatet av min lilla styling :) 

Min arbetsplats. Tag tog bort mitt svarta
underlägg för att få ett ljusare intryck. 

Fejkorkidé 299 kr - Blomsterlandet Backaplan
Ljuslyktor ca 20 kr/st - Rusta
Guldkorg 129 kr - Lagerhaus

Sladdhållare 79 kr/påsen - Clas Ohlson

Bricka för småsaker 49 kr - Lagerhaus
Guldkopp för pennor 39 kr - Lagerhaus
Glasburk för tictac 19 kr - Lagerhaus
Anteckningsblock 39 kr - Lageraus


Vikort 10 kr/st - Lagerhaus




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar