torsdag 2 juli 2015

Gifta i 2 år

I måndags, den 29 juni, var det vår bröllopsdag. Men vi firade i lördags genom att unna oss en middag på Tranquilo och sen bio. Dinner and movie! Bästa som finns <3
Middagen var fantastik! Jag kan inte minnas att jag någon gång har varit missnöjd med maten på Tranquilo. Dessutom är deras jordgubbs-mojito himmelsk! Sällskapet var inte så tokigt heller ;)




Filmen vi såg var Jurassic World som dessvärre inte var så bra. Det är som att historieberättandet och genus-rollerna inte har utvecklats alls vad gäller den filmen. Det var flera saker som jag störde mig på i filmen. Typ att den kvinnliga huvudkaraktären sprang omkring i djungeln med högklackade skor, inte så realistiskt. Och att hon och den manliga huvudkaraktären har en romantisk kyss mitt i ett kaos där folk dog och blev skadade. Men det är bara början.. jag ska inte rabbla upp allt :P
Filmen hade varit jättebra typ år 1999... Men den var i alla fall snyggt gjord.



Vi passade också på att lägga upp lite bilder på Facebook från bröllopsfesten. Av någon anledning så glömde vi helt bort det efter bröllopet. Vi la bara upp bilderna runt kyrkan tillsammans med tärnorna och bestman. Men här är i alla fall några favoritbilder från festen :) Så kul vi hade!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar