tisdag 3 december 2013

En ny lägenhet!

Whoho! Sökandet är över! För er som inte sett det på min Facebook-wall så har vi äntligen fått en ny hyreslägenhet och denna gången ligger den ännu närmare centrum. En trea i samma område som Porslinsfabriken, 5 min gång från Backaplan vilket innebär 5 min spårvagn från centrum = 10 min från centrum! Den är totalt nyrenoverad och jättefin! Dock 3000 kr dyrare i hyra än den vi har idag, men men.. 
I går skrev vi på kontraktet och vi får tillträde till den första februari. Så det är snart dags att packa igen :) Här planerar vi att bo länge. Yey! Så lycklig!


Det som vi ser fram emot är följande:

- Utrymme för diskmaskin. Ser såååååå fram emot att köpa en diskmaskin :)
- Ett till rum. Gästrum/kontor/hobbyrum/framtida barnkammare
- Fullhöjd fyl och frys. Nu kan man verkligen storhandla.
- Golvvärme i badrummet
- Uttag för tvättmaskin och ev torktumlare
- Klinker i hallen
- Fler garderober
- Närhet till Willys, Backaplan, Saluhall och centrum.
- Sol på balkongen hela dagen (tror jag)

Vad jag kommer att sakna i vår nuvarande lägenhet:

- Badkaret.. åh, vad jag kommer sakna att bada..
- Det stora köket med utrymme för 14 pers

Jaha, då var det dags igen..

1 kommentar:

  1. Man vänjer sig med att inte ha badkar. Å vet du! Diskmaskin äen gudagåva som väl väger upp missnöjet med frånvarande badkar. :)

    SvaraRadera