torsdag 31 oktober 2013

Inga ursäkter längre..

Jag har alltid tänkt att en av de mest effektivaste sätten att träna måste väl vara att ha träningsredskap hemma. Drömmen hos de flesta är väl ett hemmagym men det är inte många som har platsen för det. Och hur många är det där ute som köpt en träningscykel eller någon annan stor maskin som sen bara står dammar hemma i något extrarum eller kontor? "Världens dyraste klädställning" som min ena styvbror sa.

Vi har i alla fall köpt en crosstrainer. Vi gjorde det.. efter mycket övervägande. Denna hade fått bra omdömen på nätet och många skrev att den var tyst. Vilket är en fördel om man bor på en liten yta. En Casall Crosstrainer X200 från Sportamore.se

Casall Crosstrainer X200 - 3895kr
Vi har tidigare haft gymkort och badhuskort liksom många andra. Man är sjukt peppad till en början och man lovar sig själv att man ska gå minst 2 gånger i veckan. Sen blir man förkyld.. eller så är det pissväder.. Det har varit en jobbig dag på jobbet och man vill hem... eller så orkar man inte bara.
Risken finns att samma sak kan hända när man köpt en stor träningsmaskin också. Men det är lättare att ta sig i kragen igen när den står där varje dag. Hoppas jag..

Vi bor i en tvåa på 63 kvm, så vi har inget kontor eller extrarum där vi ställt vår crosstrainer. Den står i vårt vardagsrum riktad mot TV:n.. Och här tror jag är hemligheten med att lyckas. Vi kollar en del på TV och det är ofta som jag får dåligt samvete av att vi bara sitter och glor på dumburken. Tänk om man kunde träna samtidigt? Tänk att bara kunna starta ett avsnitt av sin favorit tv-serie och stå och pumpa samtidigt. Plötsligt har en halvtimme rusat förbi. Och därför bestämde vi oss. För det är så tråkigt att bara stå och pumpa utan underhållning på ett gym (förutom musik eller en stum tv).



3 h och tusen skruvar senare.. 
Ingen vill egentligen ha en stor koloss till maskin i sitt vardagsrum, det är inte snyggt. Jag håller med, men den tar inte upp så mycket plats just nu. Och vi planerar att flytta in den till sovrummet de gånger vi har gäster och fest.

Jag invigde den idag! Jag stod och trampade i 20 min och jag blev jättesvettig. Det rann ordentligt på ryggen och jag kände mig lagom mör efteråt. Jag har verkligen ingen kondition eller uthållighetsstyrka. Men det ska det bli ändring på! :) Wish me luck..

Bildbevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar