onsdag 11 september 2013

Färgklick i vardagsrummet

Lila och grått. Elegant, men det behövs mer!
Jag har länge känt att jag skulle vilja liva upp vardagsrummet. Det är ändå det rum som vi spenderar mest tid i och ibland känns det lite mörkt där inne. Vi båda kom överens om när vi flyttade in att lila är en färg som vi båda tycker om, samt att grått till det är en bra kombo. Men det känns lite mörkt ibland och det behövs en accentfärg, något som bryter av. Jag har inte kunnat komma fram till vilken färg det skulle kunna vara, för än i lördags när jag och mamma var ute och shoppade. Vi tittade in på Indiska för att få lite inredningsinspiration och där hade de kombinerat lila med turkost eller blått. Väldigt otippat men det var väldigt snyggt och färgglatt. Jag hade aldrig kommit på det själv och nu är jag väldigt inspirerad och sugen på att köpa nya gardiner och kuddar till vardagsrummet. Till nästa lön skulle jag tro att vi passar på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar