onsdag 7 augusti 2013

Onaturliga hårfärger


I och med min lilla hårfärgningsolycka i söndags så har jag fått lite smak för onaturliga hårfärger. Responsen som jag hittills har fått ang mitt lila-grå hår från vänner, kollegor och även främlingar är att det blev fint, coolt, annorlunda, tufft och häftigt. Detta känns givetvis bra :)
Jag hade aldrig någon revoltperiod i tonåren och fick aldrig för mig att färga håret blått, grönt eller någon annan extrem färg eller frisyr. Jag har alltid dragits åt den naturliga looken. Så, min revolt verkar ha kommit ca 10 år för sent.
Jag började titta lite på nätet om hur hårtrenderna ser ut när det gäller onaturliga (omänskliga?) hårfärger. Och detta är vad jag hittade. Trenden verkar vara ljusa pastellfärger och inte chockfärger. Ganska romantiskt och sött tycker jag :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar