söndag 8 januari 2012

Filmar matnörden

Min matnörd

I helgen har jag varit kameraman-kvinna för Pers kommande videoblogg. Han håller just nu på att göra en ny blogg, som givetvis ska handla om mat, och i den ska han ha en videoblogg. Vi var ute med vår vän Viktor, som också är en matfantast och bloggare (se hans blogg gråbergsmat.se), i två butiker som Per vill rekommendera och filmade. Sedan åkte vi hem till Viktors jättefina nyrenoverade kök och fortsatte filma Per när han lagade maten som vi köpt. Roligt var det men att filma tar alltid längre tid än man räknat med, något som jag lärde mig under filmlektionerna i gymnasiet. Under söndagskvällen har Per och jag tittat på materialet och börjat klippa ihop på datorn ett första avsnitt. Ska bli kul att lägga ut det sen :)

Vad blir det för mat?

Mmm, räkchips!


PS. Sveriges Mästerkock börjar i morgon på TV4 kl. 20.00. Missa inte det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar