fredag 19 februari 2016

Vecka 35

Har inte så mycket att skriva om denna vecka så jag göra en uppdatering om graviditeten. I dag går jag in i vecka 35 och 85 % av graviditeten är klar :) Jag mår ganska bra men jag har på den senaste tiden fått uppleva lite yrsel, även när jag sitter ner och exempelvis jobbar. Men alla mina värden är bra och de har varit bra under hela graviditeten så det är säkert inget allvarligt. Jag har fått uppleva förhållandevis lite krämpor under graviditeten.
Bebisen rör sig jättemycket och verkar inte alls tycka om att jag sitter ner, då sträcker den på sig och sparkas lite extra mycket. Barnmorskan konstaterade sist att bebisen har vänt sig och har huvudet nedåt, vilket är bra för det ska den göra nu när det inte är så långt kvar till förlossningen.

Vi började gå på föräldragruppen förra onsdagen och kommer att gå varje onsdag tills jag det är dags att föda. Kursen är mycket matnyttig och man får svar på många praktiska frågor.  Som vad man faktiskt ska göra när värkarna sätter igång och vilka telefonnummer man ska ringa. Samt vad man bör och inte bör ta med sig till BB. Jag gillar barnmorskan som håller i det dessutom.

Jag jobbar i bara 3 och en halv vecka till dessutom, vilket känns väldigt overkligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar